Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til info@aqua-shop.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
På nogle varer er der ikke fortrydelsesret. Følgende varer er undtaget af fortrydelsesretten: Produkter som er specialfremstillet på mål eller på specifikation iht. RAL farver og lakering.
Opret en returnering
Du kan købe en returlabel gennem os, den modregnes med 49 kr ved refunderingen.
Vi har gjort det ekstra nemt, så du ikke behøver at printe en label hjemmefra. Du tager blot pakken med ned i en valgfri GLS pakkeshop og fremviser QR koden, så printer pakkeshoppen en label for dig og sætter den på pakken. (Du kan også downloade din QR kode her).
Returneringer sendes til:
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til pakkeshop/pakkeboks.
Ikke afhentede pakker der returneres*
I de tilfælde, hvor en forbruger ikke henter pakken, og den derfor kommer retur uafhentet, er det vigtigt at være opmærksom på, at det ikke kan betragtes som en fortrydelse af købet fra kundens side, hvis ikke der er informeret om brug af fortrydelsesret.
Vi kontakter dig, når vi får pakken retur, såfremt du ikke har givet besked om, hvad der skal ske med pakken.
Her afklares og du ønsker at fastholde købet og få genfremsendt pakken med betaling af nyt fragtgebyr eller ønsker at fortryde købet og få købesummen retur. Modtager vi ikke et svar fra inden for en rimelig frist på 14 dage, går vi ud fra, at du har fortrudt købet.
*Du ønsker at fastholde købet
Hvis du fastholder købet, så skal pakken genfremsendes. Hvis den manglende afhentning af pakken i første omgang skyldes dine forhold – fx at du havde glemt at hente den, inden den blev sendt retur, så må du selv betale for at få den genfremsendt. Hvis det derimod skyldes vores forhold, at pakken ikke blev afhentet – så betaler vi naturligvis for genfremsendelsen.
*Du fortryder købet
Hvis du i stedet fortryder købet, efter vi har fået pakken retur, så fratrækkes beløbet for den returfragt vi pålægges af GLS, på 49 kr.
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.
Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: Bruseafskærmninger som er købt med selvafhentning.
Ingen fortrydelsesret
På nogle varer er der ikke fortrydelsesret. Følgende varer er undtaget af fortrydelsesretten: Produkter som er specialfremstillet på mål eller på specifikation iht. RAL farver og lakering.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Du kan miste dit købsbeløb, helt eller delvist. Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi
• Du reelt har taget varen i brug, herunder gælder også montage samt åbning af forseglede pakker med skruer. Kravet om intakt forsejling gælder også glasvægge, hvor beskyttelsesfolien skal være intakt
• Varen er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den
• Du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som den fungerer på
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen. Der må ligeledes ikke påsættes returlabels direkte på original emballage.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller pakker sendt til pakkeshop/pakkeboks.
Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.
Reklamationsret
Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.
Du kan reklamere ved at kontakte os via mail til info@aqua-shop.dk - vi er naturligvis også behjælpelige med returfragten.
For at vi kan vurdere din reklamation, skal vi bede dig om følgende:
- Send os en kort beskrivelse af skaden eller defekten. Bemærk venligst, at du bør kontakte vores kundeservice, så snart du opdager defekten. Ved køb af glas og spejle skal glasset kontrolleres FØR montering. Der kan ikke klages over visuelle afvigelser eller ridser efter montering.
- For at dokumentere defekten skal du sammen med beskrivelsen sende 2 - 3 billeder. Defekten skal fremgå tydeligt på minimum ét af billederne. Derudover skal du sikre, at dine fotografier viser hele produktet, én gang foran og bagpå (om nødvendigt). Send billederne pr. mail til info@aqua-shop.dk
- Oplys venligst hvilket ordrenummer varen er købt på – eller vedlæg kopi af ordrebekræftelse/kvittering
Varen sendes til:
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet samt information om dit ordrenummer.
Persondatapolitik
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Aquatrend ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på Badoghjem.dk er Aquatrend.dk
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: Info@badoghjem.dk.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte vores kundeservice. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:
Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 12.06.2022
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)